Ідея супроводу суден з українським збіжжям кораблями НАТО не знайшла одностайної підтримки всередині Альянсу, повідомила журналістам у Брюсселі посол України при НАТО Наталія Галібаренко.
Дипломатка уточнила, що проти пропозиції забезпечити гуманітарний коридор для судноплавства виступили не лише Сполучені Штати Америки.
«Деякі країни-члени Альянсу так само виступили проти такого варіанту з міркувань безпеки. Турецька сторона, наприклад, так само сказала, що буде намагатися відновити ініціативу з постачання зерна (Чорноморську зернову інціативу – ред.) у тому вигляді, в якому вона була», – зазначила Галібаренко.
Водночас дипломатка зауважила, що дискусії триватимуть так чи інакше, оскільки «питання вивезення зерна в тих об’ємах, які ми маємо, найкраще вирішується морським шляхом».
«Будь-які інші варіанти, які нам зараз пропонують, зокрема, і балтійські держави, і Хорватія, і Румунія вирішують проблему частково. Що стосується балтійських країн – це ще й дорого. Тобто це робить ціну зерна удвічі більшою, ніж ми би, наприклад, вивозили зерно морським шляхом. Але говорити, до чого ми дійдемо в цих дискусіях, зараз, думаю, передчасно», – резюмувала Галібаренко.
На уточнювальне запитання, чи реальний супровід вантажів із українським зерном кораблями НАТО, представниця України при Альянсі зауважила, що це можливо лише в територіальних водах країн-членів.
«Думаю, реально – це тільки про супровід у територіальних водах самих держав-членів НАТО. Про територіальні води України не йдеться», – зазначила Галібаренко.
Загострення ситуації навколо експорту українського зерна сталося після виходу Росії із Чорноморської зернової ініціативи влітку цього року. Після того Росія активно атакує ракетами чи дронами українські порти.
Більше новин
Від початку доби на фронті відбулось майже 140 боєзіткнень – Генштаб
«Огульно сказати, що ми їх забороняємо»: експерт пояснив, як потрібно розформовувати ТЦК
Обстріл Одеси: пошкоджені будинки, церква, автівки, є загибла і поранені – влада